sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Lohenrenkaalla kellumassa

Noniin, nyt on vihdoin saatu kalastus aloitettuu täällä Suomessakin. Mä oon ihan missannu kaiken taas hetken aikaa, kun Gotlannin reissun jälkeen on tullu paiskituu töitä niin paljon kun niitä on vaan irronnu. On ollu ihan kauheet poltteet vesille. Mulla oli perjantaina tän viikon ainoa vapaapäivä, kalaan siis. Lähettiin Juuson kanssa Lohenrenkaalle kellumaan. Mietittiin et se olis hyvä mesta sellaselle "aivot hetkeks narikkaan" fiilikselle.

Tuntu hyvältä päästä hetkeks keskelle mettää, mut rentouttavaa kalastus ei tällä kertaa ollu. Heti ku päästiin aamupäivästä paikalle ja saatiin kamat kuosiin, alkoi kauhee tuuli. Sitä kestikin sitten iltaan asti. Jos hetkeksikin lopetti polskimisen, kun sitoi uutta perhoa kiinni, oli rengas rannassa. :D Muuten keli oli kivan aurinkoinen. Arska lämmitti just sen verran et pysyi lämpimänä. Vesi oli vielä aika kylmää. Jäät oli lähteny vasta pari viikkoa sitten.

Tehtiin Juuson kanssa molemmat enkat... Saatiin kumpikin vain yhdet kalat! Yleensä Lohenrenkaalla on totuttu vähän erilaisiin määriin. No eipä siinä, tärkeintä oli päästä hetkeks pois kotikulmilta ja nauttii keväästä. Joka tosin tuntuu olevan aika jäljessä. Illalla aurinkoinen sää muuttui räntäkuuroiksi. Siinä vaiheessa pakattiin kamat takas autoon ja lähettiin takas kohti Vantaata. Mukava päivä oli kuitenki, vaikka olikin aika hiljaista.

Viime kuun puolella kirjoittelin tulevaisuuden haaveista. Siihen liittyen mulla on kivoja uutisia. Pääsin Kiljavan Opistolle ja alotin elokuussa eräoppaan opinnot! Ei mulla oo tulevaisuus ei vielä ihan selkeä, mut toivon että tää vie mua ainakin uuteen suuntaan ja lähemmäks niitä juttuja josta haaveilen. Tää mahdollistaa myös sen, että pystyn vähentää töitä kesällä, joten aikaa jää taas enemmän harrastuksille. Sitä mä oon oottanu tosi paljon!

1 kommentti: