torstai 21. toukokuuta 2015

Kalassa mökillä

Pieta - Lampikalastus jatkuu. Parin päivän pikavisiitti mökille luonnon rauhaan. Mun perheellä on kesämökki Pertunmaalla pienen lammen rannalla. Siitä lammikosta mä oon alottanu kalastusharrastukseni aikoinaan. En perholla, vaan ihan ekaks pikkulikkana ongella, noin 11 siirryin virppaan ja sitä onkin tullu harrastettua aika monta vuotta. Vasta nyt kokeilin perhokamoja ekaa kertaa. Mulle vapa, Juusolle airot...

Kiikkerästä soutuveneestä heittäminen on vammasta, mutta muuten oli hauskaa. Mietin vähän kelluntarenkaan ottamista messiin, mut lampi on osittain niin matala että liikkuminen olis ehkä ollu vähän haastavaa. Tosin nyt vesi oli aika korkeella, eikä kasvillisuus ollu vielä päässy valloilleen.


Mulla on tietyt haukispotit, jotka ei pettäny tälläkään kertaa. Tapahtumia oli ihan mukavasti. Perhoon nappas tän lammen enkkahauki, 69cm. Perusmitta pyörii siinä 40cm tienoilla. Ihan kivat kyydit kutosen vavalla!


Oli kivaa olla mökillä taas pitkästä aikaa, vaikka visiitti olikin lyhyt. Oltiin perillä vain yhden yön verran. Kahteta päivänä käytiin kalassa. Toinen päivä oli vähän hiljaisempi. Meidän mökki on aika lähellä Tainionvirtaa. Käytiin siellä viime vuonna juhannuksen mökkireissun yhteydessä. Postaus täällä. Tän vuoden juhannus menee näillänäkymin toisaalla, mutta luultavasti myös siihen reissuun ympätään joku koskikeissi jossain Keski-Suomen tienoille. Ihanaa kun on vihdoin kevät ja kesäkin oikeesti jo ihan kohta. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti