torstai 28. helmikuuta 2019

Uusi projekti

Kotitoimistolta heii! Pari vuotta sitten kirjottelin työjutuista postauksessa Chasing Silver - Behind the scenes. Hassuu miten aika vaan kuluu ja siitäkin on tosiaan jo se reilu kaks vuotta kun pääsin työskentelee lehdelle. Se on edelleen musta siistiä. Taitto on eläny jonkin verran mun aikana, kun oon pikkusen laittanu sitä aina uuteen uskoon. Tuntuu hassulta kattoo niitä ekoja mun taittamia numeroita ja verrata vaikka ihan uusimpaan, joka ilmestyi viime viikolla. On siinä eroa ja sanoisin, et kokoajan mennään parempaan suuntaan. Aina välillä keksin jonkun kivan ratkaisun, meen sillä jonkin aikaa mut sit taas se alkaa näyttää jotenkin tyhmältä ja haluun kehitellä jotain uutta.


Lehden lisäksi mulla ei oo ollu muita taittohommia hetkeen. En enää näkis itteeni virastoaikoina toimistolla istuskelemassa. Sitä on kokeiltu, mut se tuntuu ihan kauheen rajottavalta. Mulle sopii paremmin tää, et voin tehdä kotoota käsin hommia silloin kun haluan. Sen takia teen leipätyönikin mieluiten vuorotyönä. Lisäks kaipaan usein vaihtelua. Musta on kivaa, et voin tehä lentokentällä hommia pää kolmantena jalkana ja sit välillä istahtaa alas ja taittaa. Niin pysyy hyvä balanssi. Välillä kiirettä, välillä rauhallisempaa olemista.

Nyt oon just alotellu uutta projektia taittohommien parissa. Oon pari kertaa palaveerannu Tolosen Teemun kanssa uuden Top Salmon Flies kirjan tiimoilta, jonka ulkoasu tulee olemaan mun käsialaa. Se on aika siistiä. En oo tosin koskaan ennen taittanut kirjaa, vaan oon tehny pelkästään lehtitaittoja. Kiva ottaa tällänen haaste vastaan.


Tämmöset mahollisuudet on mulle tosi tärkeitä. Oon siistii päästä tekee työjuttuja, joihin on koulutus ja sit se vielä liittyy omaan harrastukseen. Oon kiitollinen siitä, et mua on pyydetty tälläsiin projekteihin mukaan. En mä välttis itte olis osannu tuoda itteeni esille sillä tavalla. Oon ollu aina tosi huono tyrkyttää itteeni mihinkään. Sitä pitäis ehkä harjotella, jos tällä alalla aikoo enemmän tehä duuneja. Olis tarkotus et Top Salmon flies nro 2 saataisiin pakettiin ens kuun aikana. Sit voi hyvillä mielin lähtee "palkintomatkalle" Tanskan taimenien perään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti